دوست داشتن را باید دید از چه نوع دوست داشتنی است!
آیا مانند شیر است که آهو دوست دارد
و گربه که موش دوست دارد!
باید دید وقتی کسی میگوید دوستت دارم
آیا معنیاش اینست که میخواهد ما را خرج خودش کند
و ما را بخورد و ما را به مصرف خودش برساند
یا دوستت دارم به این معنی است که تو دوست من هستی
و خاطرت پیش من عزیز است و اگر کاری داشتی برایت انجام
میدهم اگر بیمار شدی تا صبح برای تو بیدار میمانم.
دکترالهه ی قمشه ای